Brug for hjælp lige nu?
Livechat med os
Ring til os
70 15 41 41

Information vedr. Corona / COVID-19


Vi følger lovgivningen og EU regler på området, og vi håndterer og behandler alle kunder efter samme gældende regler.

Det betyder derfor, at vi som udgangspunkt henviser til lejebestemmelserne, som fastlægger reglerne for den nuværende situation omkring Corona / COVID-19.

En rejse kan ud fra gældende lovgivning ikke annulleres som følge af Corona / COVID-19. Hvis du skal rejse og grænsen til et land lukkes, er der tale om en ændring i indrejserestriktioner. Dette er efter anvisninger fra jurister i Danmark Rejsebureauforening uden for vores ansvarsområde. Vi kan derfor i henhold til gældende lovgivning ikke refundere rejsen og der henvises i disse situationer til din private rejseforsikring.

Vi håber på din forståelse for denne ekstraordinære situation, og vi vender tilbage med mere konkret information, når der er skabt klarhed, efter dialog med din leverandør af ferien (Camping Vision AG), relevante myndigheder, organisationer og samarbejdspartnere omkring sagen.


Vi beder om forståelse for situationen og håber, at du vil tage dig tid til at læse nedenstående inden du kontakter os.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål her på siden, kan du alternativt kontakte os på mail: online@friferie.dk




Jeg har en ferie med ankomst de næste 14 dage

Vi kontakter alle rejsende, som har en rejse inden for de kommende 14 dage i rækkefølge. Her vil vi oplyse dig om hvordan du skal forholde dig. Kontakt kan være på telefon eller e-mail.

Hvis du ikke kan rejse som følge af grænselukning skal du kontakte eget forsikringsselskab vedr. refundering.

Indtil andet er oplyst eller du er blevet kontaktet af os henvises til gældende Ændrings- og afbestillingsregler, som du finder i vores lejebestemmelser.

I henhold til gældende regler kontakter vi alle gæster senest på ankomstdagen, såfremt din rejse ikke kan gennemføres som følge af situationen omkring Corona / COVID-19.

Jeg skal først rejse til sommer

Såfremt din rejse først er til sommer, beder vi dig have tålmodighed og afvente at du hører fra os eller kontakt os venligst tættere på din rejsedato.

Hvis ikke du har hørt andet, henviser vi til de gældende ændrings- og afbestillingsregler, som du finder i vores lejebestemmelser.


Jeg vil gerne afbestille min ferie

Du kan som udgangspunkt ikke afbestille din ferie som følge af Corona / COVID-19. Ønsker du stadig at annullere, vil rejsens pris være tabt. Du skal i dette tilfælde kontakte eget forsikringsselskab vedr. refundering og undersøge om din private rejseforsikring indeholder en afbestillingsforsikring.

Vi vil dog gerne være behjælpelig med ombooking såfremt muligt. Kontakt os herom.

Vi henviser til gældende Ændrings- og afbestillingsregler, som du finder i vores lejebestemmelser.

I henhold til gældende regler kontakter vi alle gæster senest på ankomstdagen, såfremt din rejse ikke kan gennemføres som følge af situationen omkring Corona / COVID-19.

Jeg har bestilt en pakkerejse

Har du bestilt en pakkerejse gælder følgende:

Der henvises til Udenrigsministeriets hjemmeside for rejsevejledninger på: https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/rejsevejledninger/

Såfremt dit feriested ligger i en rød eller orange zone (med reference til UM's rejsevejledning), vil du blive kontaktet senest 7 dage før ankomst, med henblik på ombooking eller evt. annullering af rejsen.



Jeg er på rejser nu - hvordan skal jeg forholde mig?

Udenrigsministeriet har opdateret deres rejsevejledninger den 13. marts og fraråder nu alle ikke nødvendige rejser til hele Verden. Grænsen til Danmark er samtidig lukket for udlændinge. Danskere kan stadig rejse ud og ind – hvilket dog frarådes fra myndighedernes side.

Da der ikke er tale om en evakuering, men en anbefalingen fra regeringens side om, at man bør afbryde rejsen, er der desværre ikke dækning for førtidig hjemrejse såfremt I måtte ønske det.

I skal derfor benytte den allerede planlagte hjemrejse i de kommende dage.

Hvis du skal med færge hjem og den er aflyst, er eneste mulighed desværre at køre hjem via broen. Vi vil forsøge at kontakte de berørte kunder hurtigst muligt.

I skal derfor kontakte eget forsikringsselskab vedr. førtidig hjemrejse og refundering i den forbindelse.

Nyttige links